fredag 13. januar 2012

Lag en knalltøff lysekrone av vinflasker!




Starter for ordens skyld med å gjøre oppmerksom på at dette vakre bildet tilhører det afrikanske interiør- og livsstilsmagasinet Elle Decoration South Africa. (The beautiful photo shown in this reportage belongs to the magazine Elle Decoration South Africa).


Har du en samling tomme vinflasker stående etter julen og nyttårsaften? Tenkte jeg måtte dele dette bildet med dere for disse lysekronene var bare knalltøffe, var de ikke? De er lagd av tomme rene vanlige vinflasker! 


Det kan se ut til at det henger en vanlig lyskilde i midten av hver av de to lysekronene, kanskje en vanlig enkel taklampe/vinduspendel. Vinflaskene er så hengt opp rundt denne lyskilden fra en solid festet krok eller øyebolt i taket ("lysekronen" veier mange kilo!). Hver flaske er festet omtrent slik: Sort nylonsnøre eller lignende er tvinnet rundt tuten på flasken og knytt godt fast. Den andre enden av tråden er festet til kroken i taket. Glassflasker tar ikke fyr, så bare lyskilden holder god avstand til snørene/tauene, vil jeg tro dette en trygg, brannsikker og fullt brukbar lampe, like god som noen annen! Så enkelt, men så fantastisk flott!    


Bildet er fra en Sør-afrikansk vingård. Mer om den og flere interiørbilder fra den aldeles nydelige vingården ser du: HER.

Gikk du glipp av Årskavalkaden for bloggeåret 2011 her på Glassveranda, så finner du den lille digitale boken: HER.

God helg! :0)

Klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:

 

2 kommentarer:

Hege Morris sa...

Rått!! Veldig kul ide!
Ha en flott helg
klem Hege

elisabeth sa...

Jeg synes det spisebordet der var råflott! Jeg lurer på om jeg skal lage meg et slikt et! hmmm :)